loading...
سایت خبری
نویسنده سایت خبری بازدید : 3948 یکشنبه 09 مهر 1402 نظرات (0)

در دبی کارهای زیاد و متنوعی میتوان انجام داد و یکی از آنها خرید از فروشگاهها و برندهای گرانقیمت است، چیزی که دبی بهخاطر آن معروف است. دبی با داشتن مجموعه ای باشکوه از مناظر، جاذبه ها و رویدادها، چیزی برای دیدن و انجام دادن کم ندارد. در سال ۲۰۰۷ میلادی قیمت معامله هایی که در بازار طلا دبی صورت می گرفت به ۵/۲۳ میلیارد دلار رسیده بود ، البته این پول از میان بومیان کشور امارات متحده عربی ، و گردشگران و مسافرانی که به این کشور سفر می کردند ، انجام می شد. باقری چوکامی،1392، ص162ـ163) هیچ گونه فعالیت حزبی در این کشور وجود ندارد و بیشتر دارای جمعیتها و باشگاههای اجتماعی، هنری، صنفی، فرهنگی و فکری است که بیشترین همگرایی را با سیاستهای راهبردی و کلان نظام امارات متحده دارند. همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 12 شب شهربازی آی ام جی باز است و شما می توانید با تهیه بلیط از تفریح در این شهربازی لذت ببرید. زیگفرید بورست مدیر کل لگولند دبی در همین رابطه گفت:"دارندگان اولین بلیط سالانه، اعضای ممتاز این پارک خواهند بود و نخستین خانوادههایی خواهند بود که از سرسره ها و جاذبه های تفریحی ما استفاده خواهند کرد و از مشوق هایی همچون دسترسی ویژه به رویدادهای خصوصی، کمک به ساخت پارک و نیز یک آجر لگو و کارت عبور سالیانه برخوردار خواهند شد." علاوه بر اجازه ورود به پارک به مدت 12 ماه تمام دارندگان بلیط سالیانه از تخفیفهایی در فروشگاهها و رستورانهای پارک برخوردار خواهند شدو همچنین می توانند از پیشنهادهای ویژه ای در طول سال استفاده کنند. این هتل به دلیل موقعیت مکانی خوب خود به اماکن بسیاری دسترسی دارد که در عنوان های بعدی به آن اشاره می شود. همچنین از طریق تاکسی، مترو و اتوبوس میتوان به این پارک دسترسی داشت. از آنجایی که این ساحل یکی از جدیدترین سواحل دبی بوده، بنابراین امکانات جدیدتر بسیاری در آن ارائه شده است.

پارک آبی آکواونچر آتلانتیس،0 تا 100 (بلیط پکیج های جدید) از برنامههای جالبی که با هدف آموزش فرهنگ امارات برگزار میشود میتوان به صرف وعده غذای صبحانه یا ناهار اشاره کرد که طی آن از بازدیدکنندگان به سبک میزبانی اماراتی پذیرایی میشود و در حین این برنامه گردشگران میتوانند سؤالاتی که در خصوص فرهنگ امارت دارند از اهالی بومی بپرسند و اطلاعات کاملی درباره مسائل فرهنگی مردم آن به دست آورند و در همین حین نیز از شنیدن موسیقی محلی که بطور زنده در حال اجرا است لذت ببرند. این مجموعه دوبار و در سالهای ۱۹۷۱ و ۱۹۹۵ بازسازی شده است. اگر اهل هیجان و تفریحات شاد هستید، سری به مجموعه سافاری دبی بزنید. اگر به این پارک آبی رفتید یادتان باشد در آخر بعد از آنکه حسابی از هیجان بازیهای آبی پارک خسته شدید سری هم به کافهها و رستورانهای محوطه بزنید و خستگی خود را با یک نوشیدنی فوقالعاده یا یک غذای لذیذ عربی رفع کنید. این پارک آبی تلفیقی است از هیجان و تفریحات آبی و دارای بیش از ۱۰۰ سرسره آبی که یکی از آنها به عنوان بلندترین سرسره آبی جهان در خاورمیانه و اروپا شناخته شده است. اگر به تفریحاتی همچون پیک نیک و کمپینگ علاقهمند هستید، میتوانید به این ساحل مراجعه کنید و از طبیعت آن لذت ببرید. در این مجموعه میتوانید یک ترن هوایی بسیار مهیج را تجربه کنید. یک کارت هدیه 500 درهمی در ساعت های مشخص همراه کارت 1000 درهمی به میهمانان کابین پرایوت پلاس داده می شود.

اگر چندثانیه چشمانتان را ببندید و به بیابان های دبی فکر کنید که با ساحل و دریا و کوهها محاصره شدهاند و میتوانند به شما وعده یک سفر تفریحی بی کموکاست، همراه با کویرگردی در دبی هدیه دهند. این بنا در سال۱۷۸۷، حدود ۲۰۰ سال پیش، به عنوان محل سلطنت و یک قلعه دفاعی ساخته شد، سپس بازسازی شد و در نهایت در سال ۱۹۷۱ با عنوان موزه دبی افتتاح شد تا تاریخ دبی و میراث اصلی آن را به نمایش گذارد. ممنوعیتی برای پوشش بانوان وجود ندارد و آنها میتوانند با مایوهای اسلامی یا غیراسلامی به این پارک آبی بروند. ساحل کایت یک گزینه عالی برای گشت و گذار در کنار دریا و انجام تفریحات آبی در طول سفر به دبی است. انتخاب یک مکان برای تفریح در دبی باید بر اساس علاقه و میزان بودجه شما باشد.اینک از هزینه مکان های دیدنی دبی آشنا شده اید، برای رزرو تور دبی می توانید از طریق مجموعه دبی با ما اقدام کنید. موقعیت استراتژیک بزرگراه شیخ زاید به آن ارزش بالاتری می بخشد تا مکان انتخابی برای لوکس ترین و مهم ترین هتل ها، مراکر خریدها و مکان های دیدنی باشد. در دهه ۱۹۹۰ این شهر موقعیت خود را به عنوان یک مکان لوکس گردشگری آغاز کرد و درصد قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی خود را صرف استراحتگاه ها و جاذبه های باشکوه کرد. برای رسیدن به ساحل جمیرا، باید وارد جاده جمیرا در شهر دبی شوید. این قلعه به عنوان اقامتگاهی برای حاکم و محلی برای حکومت پادشاهان بوده است. اگر بخواهیم پیشینه این نهر را بررسی کنیم باید بگوییم یک روستای قدیمی در حوالی این نهر قرار گرفته است که قدمت آن به بیش از ۴۰۰۰ سال پیش بازمیگردد. در هر حال نبودن موانع و مشکلات خود یک ویژگی و امتیاز محسوب میشود. پارک آبی که ارزش بسیار زیادی به قسمت کودکان داده است و برای قشر حساس و اسیب پذیر و در عین حال مهم هر جامعه یعنی کودکان ارزش خاصی قائل است.

پارکهایی در کره جنوبی، شانگهای، سیچوان و پارک آبی لگولند در گاردالند در حال حاضر در حال ساخت هستند. در این مکان ها که از مهم ترین آنها می توان اسنپر، شارک بایتز، اسپلشر را نام برد، با منوی متنوعی از غذاهای ایتالیایی، عربی، تایلندی، کره ای (شامل فست فودها، ساندویچ ها، غذاهای دریایی) و حتی قهوه، چای و … این آسمان خراش در سال ۲۰۱۰ با عنوان Downtown Dubai افتتاح شد. در سال های اخیر دبی با سنگاپور و هنگ کنگ مقایسه شده است و اغلب به عنوان غرفه برتر خاورمیانه در نظر گرفته می شود. در مجموعه رؤیایی دلفین بی دبی، شرایط و محیطی امن و مناسب برای غواصی در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن امکانات رفاهی که در محوطه ساحل تعبیه شده است کاملاً مناسب شنا و تفریحات آبی است. شاید وجود پارک آبی در شهری کویری مثل دبی چندان قابل تصور نباشد. این موزه آثار باستانی مانند سفال، سلاح، مقبره، ساختمان و جوامع شهری را به نمایش می گذارد. اگر علاقمند به تجربهی یک تفریح مشابه غواصی هستید، میتوانید با شرکت در برنامهی اسنورکلینگ (غواصی سطحی) در قفس، لذت این تجربه را در حضور کوسههای فوق العاده زیبا و جذاب، در آکواریوم دبی مال تجربه کنید. این مرکز با برپایی و ترتیب دادن برنامههای مختلف تلاش میکند تا بازدیدکنندگان را در یک فضای آزاد قرار دهد تا بتوانند زندگی به سبک بادیهنشینها و اعراب را تا حد ممکن تجربه کنند.

آسانسور فوق پرسرعت این برج شما را تا جایی بالا خواهد برد که در یک گردش ۳۶۰ درجه بتوانید از یک طرف نمایی از بیایانهای وسیع امارات و از سمت دیگر اقیانوس را تماشاگر باشید. سکوی بازدید در طبقه ۱۲۴ دارای یک تلسکوپ الکترونیکی است، دستگاهی با واقعیت افزوده که توسط پروژه GSM (Gsmprjct) مونترال ساخته شده است. علاوه بر آن این شهربازی مکان ایدهآلی برای عاشقان شکمگردی و غذاهای خیابانی است، زیرا بالغ بر ۲۸ مرکز تهیه غذا در آن وجود دارد که انواع و اقسام غذاهای عربی و غذاهای بینالمللی معروف در آنها در لحظه سفارش مشتریان طبخ میشود. این آثار از هنر مدرن و میراث فراعنه الهام گرفتهاند و در سراسر این مرکز در معرض دید عموم قرار دارند. را تماشا کنید. در سمت راست سالن نیز قفسههای نگهداری سلاحهای سنتی و قدیمی قرار گرفتهاند. نیمی از آن به معماری سنتی با ساختمانهای گِلی رنگ با طاقها و برجهای بادی آراسته شده است. در مرکز قلعه فهیدی حیاط وسیعی نهفته است که برای نمایش مدل های قایق های محلی و خانه های بامبو با مبلمان سنتی آنها استفاده می شود. اگر قصد استفاده از تور دبی را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر در مورد این شهر و جاذبه های آن آشنا شوید. اما چیزی که برای ما در این شهر پر اهمیت تر هست، بازار پارچه و عمده فروشیهای آن است. این چیزی نیست که منتظرش باشید، بلکه آن را خلق کنید. اگر قصد سفر به شهر زیبای دبی را داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرصت بازدید از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی این شهر، که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت را از دست ندهید. شهر دبی مرکز جاذبه های گردشگری اشرافی است. شهربازی آی ام جی از چهار قسمت تفریحی تشکیل شده است.

در طول سال رویدادهای ورزشی و تفریحی مختلفی در ساحل کایت برگزار می شود ووو محوطه هایی هم برای سایر ورزش های ساحلی مثل والیبال ساحلی در نظر گرفته شده است. مدت زمان بازدید برای هر شخص3 ساعت در نظر گرفته که هزینه بلیط ورودی آن 285 تا 350 درهم حساب شده است. فرودگاه بین المللی دبی ،اصلی ترین فرودگاه در کشور امارات است که از نظر ترافیک مسافران و رفت و آمدهای بینالمللی، شلوغترین فرودگاه محسوب میشود و همچنین از نظر بار و شلوغترین نقطه برای ایرباس A380 به عنوان ششمین فرودگاه در جهان شناخته میشود. غرفه مخصوص هر کشور را، با مشهورترین نماد باستانی آن نمایش میدهند، برای مثال بخش ایران را به شکل نمایی از تخت جمشید طراحی کردهاند. کوسه های سافاری یکی دیگر از جانورانی است که در این پارک، قسمتی را به خود اختصاص داده اند. این آبنما از ۵ دایره و ۲۵ رنگ مختلف تشکیل شده است که زیبایی بسیار زیادی را در تاریکی شب خلق میکند. خاک از طریق ۲۴ هزار متر مربع سنگ مرمر و سنگ های قیمتی به نمایش درآمده که در سراسر هتل استفاده شده است.طراحی داخلی برج العرب بر اساس چهار عنصر آب، آتش، باد و خاک استطراحی داخلی برج همچنین با توجه به مناظر و فرهنگ کشور امارات متحده عربی انجام شده و تلفیقی از روحیه مهمان نوازی عرب ها و رنگ شن های صحرا است که منجر به ایجاد فضای بدیعی شده است. در این بازار جواهرات زیادی به رنگ صورتی و سفید و بنفش در کنار قطعات زرد رنگ وجود داره که جلوه خاصی به ویترین مغازه ها بخشیدن. این ساختمان در ابتدا برج دبی نامگذاری شد اما به افتخار حاکم ابوظبی و رئیس جمهور امارات متحده عربی، خلیفه بن زاید آل نهیان تغییر نام داد.

این مرکز یک سازمان عامالمنفعه است که در سال ۱۹۹۸ میلادی و توسط حاکم دبی با نام شیخ محمد ابن رشید آل مکتوم تأسیس شد. همچنین دبی مال دارای یک زمین اسکیت روی یخ، ۲۲ سالن سینمای مجهز، انواع فروشگاه های مجلل و رستوران های شیک است که می توانید با بازدید از آن با یک تیر چند نشان زده و اوقات خوشی را در این مجموعه سپری کنید. این طرح از معماری اسلامی منطقه مانند مسجد جامع سامرا گرفته شده است. این آکواریوم که در مرکز خرید دبی واقع شده است، بیش از۳۰۰ گونه حیوانات دریایی مانند ماهی و کوسه را به نمایش می گذارد. اگر بگوییم ساخت برج خلیفه دبی جان افراد بسیاری را به خطر انداخته است، گزافه نگفته ایم. این شهربازی به فروشگاهها و مراکر خرید بسیار خوبی هم مجهز شده است که میتوانید به آنها مراجعه کنید و لباس شخصیتهای معروف فیلم و انیمیشن را برای خود و کودکانتان تهیه کنید. در این مکان میتوانید غروب زیبای خورشید را تماشا کنید. هتل ۵ ستاره شرایتون امکانات تفریحی مناسبی از جمله استخر کودکان و نوجوانان، استخر در فضای باز، جکوزی، آب گرم و مرکز سلامتی، سالن بدنسازی، سونا، امکانات دوچرخه سواری، دارت، تنیس روی میز و زمین گلف دارد که در زمان اقامت میتوانید از آنها بهرهمند شوید. علاوه بر ماشین سواری، از شما با انواع خوراکیها و نوشیدنیها پذیرایی میشود و همچنین نمایش رقص عربی نیز برای شما برگزار خواهد شد که بسیار دیدنی است.

به طور حتم بخش مارول در شهربازی آی ام جی از پرطرفدارترین بخش های این شهربازی است که شما می توانید در این قسمت از بخش های انتقام جویان، هالک، مرد عنکبوتی و بسیاری دیگر دیدن کنید. در ۱۹ نوامبر ۱۹۸۷، شورای بین المللی موزه این موزه را در زمره موزه های عربی قرار داد. در سال ۱۹۹۵، موزه زیرزمینی دیگری تأسیس شد و به قلعه قدیمی اضافه شد. از دیگر جاذبههای جالب هیجانانگیز در دبی، فستیوالها و جشنوارههایی هستند که در بسیاری از ماههای سال در این شهر برگزار میشوند. امروزه این شهر پیشرفت بسیار زیادی کرده است و به یکی از مدرنترین شهرهای دنیا تبدیل شده است. کلوپها و زمین گلف از جذابیتهای موجود در این شهر است که برای داشتن لحظات آرامشبخش بعد از دیدن و ماجراجویی در مرکز دلفین میتوانید به آنها سری بزنید و از غذا خوردن در رستورانها و کافههایی معروف این منطقه لذت کافی را ببرید. این شهر دارای دو بندر بزرگ جهان و یک مرکز حمل و نقل هوایی بین المللی است. اما اگر به اندازه کافی کنجکاو باشید ، کارهای عالی زیادی برای انجام دادن خواهید یافت که یک درهم هم برای شما هزینه ندارد! این موزه دو طبقه دارد که در طبقه همکفش انواع وسایل رست، آسیاب و دم کردن قهوه نمایش داده میشود و در طبقه اول آن خواندنیهای مختلفی را در مورد تاریخ قهوه و اسناد مربوط به آن خواهید یافت.

ثروت اندکی که از دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۹۰ از آن برخوردار بود، برای ایجاد سایر بخش های اقتصاد خود با ایجاد زیرساخت های فیزیکی مورد استفاده قرار گرفت. در دبی مال برای حل این مساله از چندین زمین بازی مدرن مخصوص کودکان استفاده کردهاند. در این تورها در حین بازدید از جاذبههای اصلی نظیر مسجد جمیرا، بازار طلا و بازار ادویه راهنمای تور، اطلاعات مفیدی در خصوص فرهنگ امارات به گردشگران ارائه میدهد. بنابراین پیادهروی در تونل و بازدید از باغ وحش زیر آب برای بازدیدکنندگان 199 درهم برای هر نفر هزینه دارد. این شهربازی مخصوص بچه ها و نوجوانان دبی ساخته شده است و در آن می توان تمامی وسایل بازی شخصیت های کارتونی که از کمپانی مارول الگو گرفته را دید ، در این شهربازی سرپوشیده روزانه حدود 20 هزار نفر رفت و آمد می کنند و در طول روز معلوم نیست چقدر آدرنالین در خون ها ترشح می شود ، یکی از بازی های اصلی و بسیار محبوب بین بچه ها بازی با کاراکتر های مورد علاقه شان و یا جنگ دایناسورهای خطرناک می باشد ، در این مکان فروشگاه هایی هم مخصوص خرید خوراکی ، سینما و رستوران وجود دارد و از بازدید کنندگان پذیرایی می کنند ، لازم به ذکر است که هزینه رفتن به این شهربازی برای بزرگسالان 195 درهم و کودکان زیر یک متر و 20 سانتی متر 175 درهم می باشد و کودکانی هم که قد زیر یک متر دارند می توانند رایگان وارد شوند ، شما می توانید از 11 صبح تا 10 شب به این شهربازی در جاده شیخ محمد ابن زاید ، خیابان شرقی شماره 311 بروید. آسانسورهای سکوهای تماشا شامل کابینهای دو طبقه با ظرفیت ۱۲ تا ۱۴ نفر در هر کابین است. در این مجموعه وسیع انواع محوطههای بازی برای سنین مختلف طراحی شدهاند، بطوری که افراد در هر رده سنی که قرار داشته باشند از دو سال تا بالای شصت سال میتوانند با رزرو تور دبی و بازدید از این مکان ساعتها مشغول سرگرمی و تفریح شوند.

تماشای منظره شهر از طبقات بالای این برج بسیار لذتبخش است. خطوط مترو در این شهر از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب فعالیت میکنند. این پارک که در مرکز خرید دبی مال قرار گرفته است، فضای بسیار متفاوتی دارد و بازی در آن با تفریح در هر شهربازی دیگری در دبی متفاوت است. افتتاح آبنما در دبی که شهری خشک و گرم است، ایده بسیار خوبی بوده است. دبی شهری از آسمان خراش ها، بنادر و سواحل است که تجارت های بزرگی در آن انجام می شود. دبی کریک یک نهر آب است که طول آن ۱۴ کیلومترمربع است و نه تنها به سبب طبیعی بودن آن بلکه به سبب نقش پررنگی که در توسعه شهری دبی داشته است از اهمیت زیادی برای اهالی آن برخوردار است؛ بطوری که در دیدگاه مردم بومی یکی از نمادهای اصلی دبی محسوب میشود. در سال ۲۰۱۵، پارکر به عنوان یک پاپآپ در پارک الخازان، یکی از قدیمیترین و محبوبترین پارکهای محله دبی، شروع به کار کرد. یکی از گرانترین پروژههای تفریحی دبی، ساخت آب نما بوده است که هزینهای معادل ۲۱۸ میلیون دلار داشته است. در این مجموعه بیش از ۴۰ سرسره و دیگر تجهیزات تفریحی تعبیه شده است. رستورانها و کافههای باکیفیتی در این مجموعه وجود دارند که در تمامی روزها آماده پذیرایی از مراجعین هستند. جالب است بدانید که معمولاً همه افراد نیز همین لوکیشن را برای عکاسی از دبی انتخاب میکنند. همه ساله گردشگران و عکاسان بسیار زیادی به دبی سفر میکنند تا از برج بلند خلیفه بازدید کنند. حداقل یک روز قبل از بازدید بلیط های خود را تهیه کنید و حتی الامکان بلیط های Combo بگیرید.

شهربازی آی ام جی ورلد دبی (IMG Worlds Dubai) یک پارک سرپوشیده است که سال 2016 میلادی در دبی افتتاح شده و مساحتی بالغ بر 140 هزار متر مربع از شهر دبی را در بر گرفته است. در زمانهای گذشته و پیش از آنکه دبی به شهر مدرن و پر زرق و برق امروزی تبدیل شود کریک دبی یک بندرگاه کوچک بود که محل تردد قایقهای تجار بود و از این رو بسیاری پیشرفتهای اقتصادی دبی را تا حد زیادی مدیون این بندر میدانند. مرکز فرهنگی شیخ محمد از پربازدیدترین جاهای دیدنی دبی است که یک تجربه منحصربهفرد را در سفر به این مقصد گردشگری لوکس به همراه دارد. تصمیم برای ساخت این بنا بر اساس تصمیم دولت برای ایجاد تنوع از اقتصاد مبتنی بر نفت و به دست آوردن اعتبار بین المللی دبی است. هندسه کف سه جانبه به شکل Y برای بهینه سازی فضای مسکونی و هتل طراحی شده است. علاوهبر تماشای آکواریوم شما در این مجموعه میتوانید غواصی در قفس را تجربه کنید و یا سوار قایقهای کف شیشهای شوید و از تماشای زیبایی موجودات دریایی لذت ببرید. از این رو می توانیم به شما بگوییم شهربازی آی ام جی از بهترین شهربازی های دنیا است که در دبی شما می توانید یک روز کامل را در این شهربازی سپری کنید و تجربه ای فوق العاده از تفریحات در دبی را کسب نمائید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 103
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 140
  • باردید دیروز : 275
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 415
  • بازدید ماه : 1,537
  • بازدید سال : 28,962
  • بازدید کلی : 68,683